KOR tworzą Eric Barnes i Paul Shustak. Pomysłodawcą był Eric, który wykorzystywał wielokrotnie te same plastikowe butelki po wodzie. Jednak żona uświadomiła mu, że są to „pułapki na bakterie”. Zaczął szukać alternatywy, ale nic nie znalazł. Zrozumiał jak poważnym zagrożeniem dla środowiska jest sprzedaż wody w „plastiku”. Dopiero razem z Paulem udało im się znaleźć partnera, który pomógł zrealizować pomysł. Projektowanie powierzyli KRS Design, która stworzyła produkt i markę.
Filozofią firmy jest poszukiwanie równowagi między człowiekiem a środowiskiem oraz skupienie naszej uwagi na problemie ochrony globalnych zasobów wód. Nie bez przyczyny logo KOR opiera się na chińskim symbolu yin-yang, czyli dwóch uzupełniających się przeciwnościach.
Firma nie tylko sprzedaje butelki wielokrotnego użytku, ale część zysków przekazuje na ochronę wód naszej planety. Wybierając kolor butelki klient sam decyduje na jaki cel mają być przekazane jego pieniądze np. niebieski - na ochronę oceanów. W ostatnim czasie KOR wypuścił limitowaną serię pięćdziesięciu czarnych butelek - 100% zysków ze sprzedaży przeznaczone zostało na utworzenie rezerwatu na terenach oceanu okalającego wyspę South Berry na Bahamach.
Tak powstała butelka KOR - produkt świetnie zaprojektowany nie tylko pod względem użytkowym, ale też z przekazem edukacyjnym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz